marslander_slider

Wyląduj na Marsie
z umiejętnościami
ITSM nowej generacji!

marslander_img

Wykorzystaj w praktyce wiedzę ze szkolenia ITIL4 Foundation

Symulacja MarsLander powstała z myślą o wskazaniu zagrożeń, problemów i wyzwań, jakie na pewno pojawią się przed Tobą i Twoim zespołem w organizacjach IT. Znajdziesz tutaj pierwsze drogowskazy odnośnie dalszej drogi – gdzie i jak szukać odpowiedzi na pytania nurtujące współczesnych liderów IT. MarsLander powstał na bazie najnowszej wersji certyfikacji ITIL i jest zalecanym wsparciem dla szkoleń z serii ITIL 4 Foundation.

Ucz się na
błędach
w bezpiecznych
warunkach

Ucz się na
błędach
w bezpiecznych
warunkach

lander

Celem najnowszej symulacji biznesowej MarsLander jest doświadczenie niepowodzeń w bezpiecznych warunkach. Niemniej ważne będzie zapoznanie się ze sposobami przekształceń i wprowadzenia skutecznych zmian w organizacjach IT, mając na uwadze wykorzystanie elementów Agile i Lean przy zachowaniu podstawowych zasad ITSM nowej generacji (ITIL4®, VeriSM™, Agile Service Management). Program i zakres symulacji są powiązane ze szkoleniami ITIL4 Foundation, do których MarsLander stanowi doskonały wstęp i uzupełnienie.

lander
marslander2_b

Doprowadź do startu rakiety z lądownikiem i jego lądowania na Marsie oraz zbierz dane dla uniwersytetów i centrów badawczych.

W nowej symulacji Marslander pracujesz w zespole usług cyfrowych firmy SPACE-Y, która sprzedaje dane zbierane podczas misji kosmicznych swoim klientom (uniwersytety, centra badawcze). Twój zespół obstawi wszystkie kluczowe i wieloaspektowe zadania w całym procesie. Dowiesz się dzięki temu, jakie są Twoje umiejętności oraz jakie kompetencje zespołu należy usprawnić.

01 runda

Waszym celem będzie zebranie istotnych danych z komety i wysłanie ich z powrotem na Ziemię do badań. Klienci będą do Was zgłaszać nowe potrzeby, pojawią się pierwsze problemy (np. korekta toru lotu).

Start rakiety i spotkanie z kometą Hardy IV

  • Jak zacząć pracę nad projektem i ocenić zasoby początkowe?
  • Jak szybko doprowadzić do startu projektu i odpowiedzieć na pierwsze wyzwania?
  • Jak uruchomić sprawne centrum obsługi użytkownika?
  • Jak od razu skoncentrować się na dostarczaniu wartości?
  • Jak skutecznie zarządzać incydentami i problemami?

02 runda

Po zebraniu nowych danych z orbity lądujecie na Marsie. Pojawia się ryzyko utraty klienta na rzecz konkurencji. W odpowiedzi na nowe wymagania będziecie musieli zmodernizować i usprawnić świadczone przez Wasz zespół usługi.

Orbita wokół Marsa i lądowanie

  • Jak uniknąć nieustannych przeróbek?
  • Jak włączyć dostawców w prace zespołu?
  • Jak zwiększyć płynność, szybkość i zwinność pracy nad nowymi funkcjami oprogramowania?
  • Jak wdrażać rozwiązania automatyzacji usług w celu zwiększenia wydajności?
  • Jak przeprowadzać zintegrowane testy?

03 runda

Rozpoczyna się program wypraw badawczych, po czym łazik MarsLander przejdzie w tryb uśpienia. Zespół przeprowadzi ostatni cykl usprawnień i będziecie gotowi do końcowych sprintów, po których można świętować sukces misji.

Badanie powierzchni Marsa

  • Jak rozwiązać wszystkie problemy zgodnie z ustaleniami i na czas?
  • Jak rozmawiać z dostawcami i wykorzystać możliwości sprzętu?
  • Jak utrzymać wsparcie dla wielu nowych usług?
  • Jak usprawnić pracę zespołów dzieląc się wiedzą i doświadczeniem?
  • Jak stosować praktyki ITSM nowej generacji i dostarczać wartości biznesowych?

Do kogo
skierowany jest MarsLander

Symulacja przeznaczona jest dla osób pełniących różne role w ramach IT. Celem jest doświadczenie i poznanie nowego sposobu pracy, dlatego do uczestnictwa nie wymaga się żadnej konkretnej wiedzy.

Pracownicy zespołów IT (Operations) dowiedzą się, jak sposób pracy zorientowany na usługi może sprawić, że ich praca będzie bardziej skuteczna i przyjemna.

Menedżerowie IT i liderzy zespołów nauczą się, jak umożliwiać i wspierać swoje zespoły w stawaniu się zespołami wysokiej wydajności (HPTs).

Zespoły programistyczne (Development) doświadczą, jak współpracować z zespołami IT Operations.

Role biznesowe doświadczą, jak ich zadania mogą ulec zmianie, jeśli ich organizacja przyjmie metodykę pracy Agile i Lean.

Specjaliści ITSM nauczą się, jakie korzyści przynosi praca według metod Agile i Lean oraz jak sprawić, żeby praktyki ITSM (np. ITIL® i VeriSM™) były bardziej elastyczne i dostosowane do nowego środowiska gwałtownych i nieprzewidywalnych zmian, w którym rozwiązania muszą być wdrażane szybko, ale bezpiecznie.

 

Symulacja pomoże również zespołom IT Operations podjąć kolejne kroki w dostosowaniu do filozofii DevOps i zasad przewodnich ITIL® Practitioner.